Geplaatst op
Thursday, May 1, 2025

Hoe Nubikk scoort met Price Drop Mails: Slimme triggers, hogere conversie

Nubikk scoort met Price Drop Mails: slimme triggers via Spotler Activate en Mail+ zorgen voor 4x hogere conversie tijdens de sale.
Geplaatst op
Thursday, May 1, 2025

De saleperiode is altijd een spannende tijd voor de e-commerce merken. Voor onze klant Nubikk is de sale een mooie kans om nieuwe klanten aan te trekken en loyale klanten terug te winnen. Maar met zoveel schoenmerken die concurreren om de aandacht van de klant, hoe zorg je ervoor dat jouw sale opvalt? Hier komt onder andere een "Price Drop Journey" om de hoek kijken.

Bij een Price Drop mails stellen we klanten op de hoogte wanneer een bekeken product in prijs is gedaald en creëren we een verleiding om toch over te gaan tot een aankoop. En met succes! We komen zo terug op de resultaten, maar we nemen je eerst mee in een kort stappenplan hoe we dit hebben aangepakt en welke tools we hebben ingezet.

Stappenplan & Tools

  1. Data verzamelen: We gebruiken Spotler Activate om klantdata te verzamelen en op te bouwen. Zo weten we welke producten onze bekende bezoekers hebben bekeken.
  2. Journey bouwen in Spotler Activate: Bekende bezoekers die producten hebben bekeken, komen in de Price Drop journey terecht. Wanneer het product dat zij eerder bekeken in prijs daalt, doorlopen zij verder de journey. Vervolgens wordt er een trigger met de producten verstuurd naar Spotler Mail+.
  3. Mails koppelen aan trigger in Spotler Mail+: Samen met Nubikk hebben we gepersonaliseerde mails opgesteld in Spotler Mail+. Wij hebben deze mails gekoppeld aan de triggers vanuit Spotler Activate en ervoor gezorgd dat de juiste producten in de mail worden geladen, zodat de klant direct het product op de website kan bekijken.
  4. Livegang & monitoren: Na het opzetten en testen van de journey, hebben we deze live gezet in Spotler Activate en Mail+ en gemonitord.

Positieve Resultaten 📈
Het conversiepercentage lag bij deze Price Drop mails 4x hoger dan gemiddeld voor e-mail in de sale maanden juli en augustus. Dit was dus een succes en zullen we voor de volgende sale ronde weer met Nubikk gaan optimaliseren en live zetten.