Personalisatie Proces
Diensten
Cases
Dit is DAYLEE
Over DAYLEE
Werken bij
Pakketten
Blog & Nieuws
Testimonials
Contact
Start nu
Meer conversie, minder moeite.

Boost je marketing met slimme automatisering

Maak van klantdata je superkracht en verhoog de impact van je eigen kanalen met persoonlijke, geautomatiseerde klantinteracties.

Start vandaag. Ontvang een gratis adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
Over DAYLEE
Maak van marketing automation je groeimotor

Marketing automation basis

Marketing automation is een krachtige manier om niet alleen efficiënter te werken, maar ook om precies in te spelen op de behoeften van jouw klanten. Door de juiste boodschap op het juiste moment te leveren, zorg je voor relevantere interacties en een sterkere klantrelatie. Het helpt je om je communicatie te personaliseren en doelgericht in te zetten, wat leidt tot meer conversie en loyaliteit. Bij DAYLEE helpen we je graag om deze kracht optimaal te benutten.

Of je nu al een marketing automation tool gebruikt of nog op zoek bent naar de juiste oplossing, wij begeleiden je stap voor stap. Van het implementeren van een ESP (e-mail service provider), het ontwerpen van slimme e-mailcampagnes en gepersonaliseerde journeys tot het automatiseren van terugkerende campagnes. We zorgen dat je resultaat haalt uit je eigen data, uit je e-mailmarketing en de marketing automation volledig aansluit bij de verwachtingen van je klanten én de doelen van jouw organisatie. Samen maken we je marketing niet alleen slimmer, maar vooral waardevoller.

marketing automation basis

Voordelen van Marketing Automation

Slimme segmentatie

Door de mogelijkheden van je marketing automation tool kun je specifieke segmenten creëren en elke doelgroep de juiste boodschap sturen.

Persoonlijkere interacties

Gebruik beschikbare klantdata binnen je tool om communicatie te personaliseren en relevanter te maken.

Realtime inzichten in klantgedrag

Analyseer hoe klanten reageren op je e-mailcampagnes en optimaliseer deze direct voor meer impact.

Consistente klantcommunicatie

Automatiseer relevante informatie op de juiste momenten, zodat klanten altijd up-to-date blijven.

Beter klantbehoud

Bouw sterke, loyale relaties op door in te spelen op klantvoorkeuren en gedrag, en zorg dat klanten blijven terugkomen.

Tools waar wij gebruik van maken

Marketing Automation tools

Wij zijn partner van meerdere verschillende marketing automation tools. De belangrijkste waar wij mee werken zijn:

Deze merken verbeteren hun klantervaring en omzet met onze support
e-mail platform + customer data platform

Marketing Automation advanced

Heb je de Marketing Automation campagnes goed draaien en wil je nog een stap verder zodat je nog meer omzet gaat behalen met je eigen data? Combineer en integreer dan je e-mail platform (ESP) met een CDP.

Bij DAYLEE zorgen we voor een soepele integratie tussen je ESP en CDP, zodat je elk contactmoment in de customer journey naar een hoger niveau tilt. Marketing automation wordt namelijk nog krachtiger wanneer het wordt ingezet in combinatie met een CDP.

Een CDP verzamelt en centraliseert data, waardoor je een compleet 360 graden klantprofiel hebt. Dit maakt het mogelijk om elke boodschap te personaliseren en op het juiste moment met de klant te communiceren in de journey. Dankzij de samenwerking tussen jouw ESP en een CDP kan je niet alleen efficiënter, maar ook slimmer en gerichter je klanten benaderen.

Ik wil een gratis adviesgesprek
marketing automation advanced

Voordelen van Marketing Automation + een CDP

Diepere segmentatie

Een CDP centraliseert en combineert data uit meerdere bronnen, waardoor je veel fijnmazigere en specifiekere klantsegmenten kunt maken dan met een standalone marketing automation tool.

Volledig gepersonaliseerde interacties

Met een CDP kun je gebruikmaken van uitgebreide klantprofielen, wat zorgt voor een nog hogere mate van personalisatie in alle communicatiekanalen.

Realtime dataverwerking

Een CDP biedt direct inzicht in klantgedrag en zorgt ervoor dat je marketing automation workflows in real-time kunnen inspelen op acties van de klant, wat zonder CDP vaak trager verloopt.

Cross-channel consistentie

Een CDP zorgt ervoor dat klantdata en communicatie over alle kanalen consistent zijn, terwijl standalone tools dit vaak per kanaal beheren.

Lange termijn inzicht

Een CDP zorgt ervoor dat klantdata en communicatie over alle kanalen consistent zijn, terwijl standalone tools dit vaak per kanaal beheren.

1. Doelstellingen en KPI's bepalen
Wat wil je bereiken met het inzetten van Marketing Automation (in combinatie met een CDP)? Samen stellen we een doel en waar het kan KPI’s op om op te kunnen sturen en optimaliseren.
2. Journeys en audiences uitdenken
Hier denken we uit waar in de funnel marketing automation ingezet kan worden en welke klantgroepen je daarmee wil bereiken.
3. Journeys uitwerken en triggers instellen
Voor een goede integratie tussen ESP’s en CDP’s zetten wij de journeys op in het CDP en zorgen we dat triggers in het ESP gemaakt worden en opgenomen worden in de journeys.
4. Content realisatie
Samen met de klant vinden we een samenwerking in het opzetten van de mails voor de journeys. Wij kunnen ondersteunen bij het maken van de e-mail templates en teksten, maar heb je zelf een goede content marketeer in huis? Dan richten wij ons op de journeys
5. Testen
Als alles klaar staat en ingericht is dan gaan we de journeys goed doortesten en waar nodig doen we nog optimalisaties en aanpassingen.
6. Livegang en monitoring
Nadat alles goed door getest is, zetten we de journeys live. Vervolgens monitoren we eerst dagelijks en vervolgens wekelijks en/of maandelijks de prestaties.
7. AB-testen opzetten
Natuurlijk werken wij ook met AB-testen in de journeys. Vaak zetten wij eerst de basis neer om vervolgens te gaan testen met varianten in bijvoorbeeld onderwerpregels, teksten en headers. 
Veel gestelde vragen
Wat is het voordeel van marketing automation in combinatie met een CDP?

Marketing automation en een CDP samen maken het mogelijk om gepersonaliseerde e-mails te versturen op basis van real-time klantdata uit verschillende kanalen. Hierdoor kun je gericht communiceren met klanten op basis van hun gedrag en voorkeuren, wat leidt tot relevantere gepersonaliseerde interacties en een hogere conversie.

Hoe helpt een CDP bij het personaliseren van e-mails?

Een CDP verzamelt en bundelt klantdata, zoals aankoopgeschiedenis, websitebezoeken en klikgedrag. Door deze data te koppelen aan marketing automation kun je campagnes personaliseren tot op klantniveau, zoals het aanbevelen van producten die aansluiten bij eerdere aankopen of het herinneren aan een verlaten winkelmandje.

Ik heb nog geen CDP, kan mijn huidige ESP gekoppeld worden? 

Er bestaan veel plug-and-play integraties tussen ESP’s en CDP’s, dus dit behoort vaak tot de mogelijkheden. Mocht er geen standaard integratie zijn dan kunnen wij ook hierbij ondersteunen. 

Hoe snel kan ik resultaten verwachten van marketing automation in combinatie met een CDP?

Meestal zie je binnen enkele weken tot maanden resultaat. Klanten reageren beter op persoonlijke en relevante e-mails, wat al snel leidt tot een verhoging in engagement en conversie.

 Kan DAYLEE ook helpen met marketing automation support zonder gebruik van een CDP?

Ja, absoluut! DAYLEE biedt een losse support voor marketing automation, ook zonder het gebruik van een Customer Data Platform (CDP). Of je nu al werkt met een marketing automation tool zoals Spotler Mail+, Copernica, ActiveCampaign of DeployTeq, of nog op zoek bent naar de juiste oplossing: wij helpen je verder.

We ondersteunen je bij:
-
Het ontwerpen en implementeren van slimme, geautomatiseerde campagnes.
- Het opzetten van gepersonaliseerde klantreizen.
- Het optimaliseren van bestaande workflows en processen.
- Het analyseren van prestaties en het identificeren van groeikansen.

Kortom, we zorgen ervoor dat je het maximale haalt uit jouw marketing automation tools, zonder dat een CDP nodig is!

onze marketing automation specialisten

Onze specialisten staan voor je klaar

Irving Liesdek
Sr. Marketing Automation Specialist
irving@daylee.nl
Babette Knevel
Personalisatie specialist
babette@daylee.nl
Contact opnemen met onze specialisten
Neem contact op
Bekijk pakketten
Neem contact op om jouw personalisatie, marketing automation of data uitdagingen met ons te bespreken. 
Reinold Willemsma
Founder / Strategie

DAYLEE is een online marketing agency gespecialiseerd in personalisatie. Wij helpen onze klanten om hun online resultaten en klantervaring te verbeteren. We love data.

Contact

Info

DAYLEE B.V.

Deventerweg 2A

3843 GD Harderwijk (NL)

Bel: 085 401 849 4

Mail: info@daylee.nl

Contact
Expertise
Spotler ActivateRaptor Partner
DIGITAL PERSONALIZATION AGENCY
DIGITAL PERSONALIZATION AGENCY
DIGITAL PERSONALIZATION AGENCY
DIGITAL PERSONALIZATION AGENCY
DIGITAL PERSONALIZATION AGENCY
DIGITAL PERSONALIZATION AGENCY
DIGITAL PERSONALIZATION AGENCY
DIGITAL PERSONALIZATION AGENCY
DIGITAL PERSONALIZATION AGENCY
Copyright © 2024. DAYLEE Digital
Algemene voorwaardenPrivacy