Geplaatst op
Tuesday, July 8, 2025

Van keuzehulp naar conversie: zo activeer je guided selling data met je CDP

Zo combineer je guided selling data met je CDP.
Geplaatst op
Tuesday, July 8, 2025

Zo combineer je guided selling data met je CDP.

Je verzamelt op je website veel first-party data.Maar wat doe je er vervolgens mee?

Denk aan:
- Paginaweergaven
- Bekeken producten
- Toegevoegde producten
- Antwoorden uit je keuzehulptool

Zonde om die data alleen maar op te slaan. Want de echte waarde zit in het activeren ervan.

Zo deden we dit voor Yumeko:

1. Bezoekers vullen de kussen keuzehulp in.
2. Daarin vragen we o.a. naar hun slaaphouding (bijv. zijslaper).
3. Deze input slaan we op in het klantprofiel (via het CDP).
4. De productfeed verrijken we met informatie over slaaphouding.
5. Profieldata combineren we met productdata.
6. Op de productpagina tonen we een label: "Perfect voor zijslapers", gepersonaliseerd op basis van het profiel.

Slim detail: deze personalisatie past zich automatisch aan.

Een rugslaper ziet dus bij andere kussens een relevant label.

Guided selling wordt zo niet alleen een advies-tool, maar ook een krachtige personalisatiebron.