Personalisatie op de product detail pagina

Veel bezoekers van webshops landen direct op de product detail pagina (PDP), bijvoorbeeld vanuit Google Shopping. Deze bezoekers zijn geïnteresseerd in een bepaald product.
Je hebt als e-commerce bedrijf nu maar één kans om de bezoeker te overtuigen. De bezoeker heeft namelijk niet netjes via de homepage een categoriepagina bereikt om vervolgens producten te vergelijken en door te klikken naar de PDP. Dus daar gaan al je alternatieve producten. Eén klik en de bezoeker is weer weg.
Maar daar is wat tegen te doen!
Door goede vergelijkbare alternatieven te tonen op de PDP. Hierbij is het van belang om rekening te houden met bijvoorbeeld producten binnen hetzelfde geslacht, kleur, subcategorie of beschikbare maat.
Door een customer data platform in te zetten zoals Spotler Activate, Raptor of Bloomreach kun je deze alternatieven ook personaliseren. Zodat persoonlijke voorkeuren van bezoekers automatisch worden meegenomen in de aanbevelingen. Denk hierbij aan voorkeuren qua kleur, type schoen, merk of andere productvariabelen die belangrijk zijn voor jouw product.
Dit hebben we ook voor Nubikk ingericht. Hierbij houden we automatisch rekening met het eerdere websitegedrag. Naast dat er op een heren productpagina altijd heren alternatieven worden getoond, tonen we ook de meest favoriete kleuren en type schoenen.