Strong Viking

Koppeling See Tickets, de website en e-mail zorgt voor persoonlijke content

Relevante informatie door herkenning fase customer journey

Persoonlijke content zorgt voor een conversiestijging van 12%

CR +12%
Omzet +11%
Uitdaging
De website is voor Strong Viking het belangrijkste saleskanaal. Hier worden alle tickets voor de events verkocht. Dit gaat via See Tickets (ticketingtool). Dit is een los systeem waar bezoekers aan de website naartoe verwezen worden om tickets te bestellen. Dit betekent dat See Tickets en de website niet aan elkaar gekoppeld zijn qua uitwisselen van data. Hierdoor was er niet genoeg inzicht in alle data (websitebezoekers, klanten, terugkerende klanten, enz).
Leisure
Personalisatie
Marktleider binnen obstacle runs

Over Strong Viking

Strong Viking is marktleider op het gebied van het organiseren van obstacle runs in Nederland en heeft de ambitie om de grootste en beste obstacle runs ter wereld te organiseren. Kwaliteit, veiligheid en innovatie staan hierbij voorop.
Website

Verschillende type runners relevanter aanspreken

In de loop der jaren heeft Strong Viking veel data verzameld, met name via See Tickets, de website en een e-mail tool.  

De nodige inzichten

Door See Tickets, de website en de e-mail tool te koppelen aan een Customer Data Platform (Spotler Activate) is er meer inzicht gekomen in de verschillende type deelnemers. Door Spotler Activate in te zetten kunnen we bijvoorbeeld zien welke runners fanatiek zijn, wie wat minder ambitieus zijn of net beginnen. Ook maken we onderscheid tussen bijvoorbeeld families die meedoen en vriendengroepen. Voor elke categorie hebben we gepersonaliseerde content gemaakt die past bij hun 360-graden klantprofiel en die we via Spotler Activate uitserveren. Hierdoor past de website zich automatisch aan op basis van het type runner dat de website bezoekt.
In welke fase zit de bezoeker?

Personalisatie per fase in de customer journey

Dankzij Spotler Activate hebben we effectieve retargetingstrategieën geïmplementeerd. Gegevens van verlaten winkelwagens en browsers synchroniseren we automatisch met de mailtool Copernica. Hierdoor stuurt BoekenVoordeel voortaan gericht relevante e-mails naar haar klanten, wat de kans op conversie vergroot.

Maar we gaan nog een stap verder.

We zijn ook bezig met het inzetten van Spotler-gegevens in Facebook- en Instagram-advertenties. We hebben specifieke doelgroepen gecreëerd op basis van het gedrag van gebruikers op de website. Als er bijvoorbeeld een nieuw boek over Max Verstappen is uitgekomen, laten we iedereen die interesse toont in Formule 1 of Max Verstappen een advertentie zien. We zetten Spotler Activate dus optimaal in voor alle kanalen: website, e-mailmarketing en advertenties.
2-way koppeling

Koppeling Spotler met See Tickets zorgt voor betere gebruikservaring

Ondanks dat Spotler Activate inmiddels al met 120 tools een koppeling heeft was er nog geen koppeling met See tickets (voorheen Paylogic). Samen met het team van Spotler Activate en See tickets heeft DAYLEE deze koppeling gerealiseerd. Door deze koppeling wordt er nu data uitgewisseld tussen de website en de ticketshop van See Tickets. Dit heeft als voordeel dat Strong Viking nu op de website kan tonen wanneer de Early Bird tickets in de verkoop gaan. Of wanneer een bepaald event bijna uitverkocht is. Normaal gesproken zag de bezoeker dit pas wanneer er werd doorgeklikt naar de ticketshop van See Tickets. Hiermee is de gebruikservaring van de website in combinatie met de ticketshop verbeterd en dit zien we terug in de resultaten.
Strong Viking

''Het kunnen ontwerpen van een gepersonaliseerde ervaring voor onze bezoekers is van grote waarde voor Strong Viking. Met de grote diversiteit in zowel de doelgroep als aanbod helpt DAYLEE ons met het Spotler Activate CDP om deze persoonlijke klantervaring bij iedere bezoeker te creëren.Door de doelgroep directer en persoonlijker te kunnen bedienen realiseert Strong Viking een hogere klanttevredenheid en aanzienlijke groei in conversie.''

Bas Klunder
Marketing manager

Resultaten

Succesvolle koppeling tussen Spotler Activate en See Tickets (Paylogic)

Met behulp van Spotler Activate is er een conversiestijging van 12% gerealiseerd

Door de inzet van Spotler Activate is er een extra omzet van 11% gerealiseerd

De klantervaring is verbeterd door de persoonlijke informatievoorziening

+12%
Conversiestijging
+11%
Extra omzet